Vytváření a zvyšování kognitivní modifikovatelnosti - Feuersteinův program instrumentálního obohacení
Vytváření a zvyšování kognitivní modifikovatelnosti - Feuersteinův program instrumentálního obohacení
Feuerstein Reuven
Karolinum 2014, brožovaná, 476 str.
ISBN 9788024624006
Česká odborná veřejnost se mohla setkat již s několika pracemi, které jsou ovlivněny metodologií tohoto autora, jeho vlastní text však českému čtenáři přináší až tato publikace. Ačkoli se může zdát, že jde v naší zemi pouze o novou metodologii pedagogické a psychologické praxe, jedná se ve skutečnosti o zásadní a propracovanou teorii, bez které se praktická práce s instrumenty neobejde.Úvod
Poděkování
ČÁST I: TEORETICKÉ A KONCEPČNÍ ZÁKLADY
1. Instrumentální obohacení a pojetí kognitivní modifikovatelnosti
2. Zdroje a podpora kognitivní modifikovatelnosti a Zkušenosti zprostředkovaného učení
3. Teorie Zkušenosti zprostředkovaného učení (MLE)
4. Určující činitele nedostatečných zkušeností zprostředkovaného učení
5. Deficitní kognitivní funkce
6. Kognitivní mapa
7. Cíle a struktura Instrumentálního obohacení
ČÁST II: PRAKTICKÁ APLIKACE FEUERSTEINOVA PROGRAMU INSTRUMENTÁLNÍHO OBOHACENÍ
8. Instrumentální obohacení - standardní řada: popis instrumentů
9. Instrumentální obohacení - základní: popis postupů a instrumentů
10. Využití Instrumentálního obohacení: výcvik učitelů, poradenství, aplikace ve třídě a profil žáka
11. Dílčí cíle Instrumentálního obohacení: jak je možné pomáhat rozvoji kognitivních funkcí
12. Instrumentální obohacení: výzkum a využití
Bibliografie
Slovo překladatelky
Věcný rejstřík